Dunatanösvény 2013

Köztér revitalizáció modellezése

A harmadik Dunatanösvény egy 1:1 arányú modell lett, mellyel a helyszínek lehetőségeit mérjük fel, azok határait feszegetjük. Az itt megforduló emberek pedig maguk a tesztelők, akik a fejlesztéseket minősítik.
 
A Petőfi híd aljáról lelógó lámpák egy rossz állapotban lévő, elhanyagolt területet újítottak meg. Az egyszerű, mindennapi anyagok felhasználásával készült világító eszközök a bennük levő vizet az elhaladó járókelőket érzékelő szenzorok hatására mozgásba lendítették, így a járófelületen a Duna hullámaira emlékeztető fényjáték alakult ki.
 
A Nehru part egy elhanyagolt, de szép zöldfelület, kevés köztéri paddal. A kihelyezett óriásira felnagyított napozóágyak felületükkel lehetőséget nyújtottak társaságok összejöveteleire, kétirányú nézetükkel pedig a fiatalok és idősek igényeit is kiszolgálták. A bútorok alapját képezték a főváros megbízásából készült Nehru part-fejlesztés új bútorcsaládjának.
 
Lánchíd mellet a későbbi Valyo !Parton olyan bútorok készültek, melyek mozgathatóak, így a látogatók az igények és az időjárás függvényében mozgathatják. A bútorok utalnak a Duna szigeteinek sokféleségére, nincs belőlük két egyforma, mégis összeilleszthetőek voltak. A területet az korábban megrendezett Tervezz Parkot! workshopon kialakult koncepció mentén építettük meg.
 
A három állomást egy digitális tanösvény (Sightergame) 22 állomása egészítette ki. Egy okostelefonos játék, ami összeköti a Dunatanösvény helyszíneit. A 22 ponton csak úgy lehetett tovább haladni, ha választ adtunk egy Dunával kapcsolatos, elgondolkodtató feladványra. Így kaphattunk útmutatást a következő kérdés helyéről.